El TecnoCampus i el GEM inicien el programa de certificació de competències emprenedores amb una prova pilot dins el Treball de Recerca (TdR) dels alumnes de batxillerat. El programa té com objectiu certificar l’adquisició d’habilitats emprenedores seguint el marc europeu EntreComp. Aquestes competències complementen el currículum formatiu dels alumnes dotant-los d’habilitats que els permeten passar de la idea a l’acció incorporant una actitud emprenedora.

S’entenen les competències com les eines que necessiten els nois i les noies per entendre el món i per posar les bases perquè esdevinguin persones capaces d’intervenir activa i críticament en la societat plural. A més de desenvolupar els coneixements, les capacitats, les habilitats i les actituds (saber, saber fer i saber estar) necessaris, els nois i les noies han d’aprendre a mobilitzar tots aquests recursos personals (saber actuar). L’escola GEM té l’emprenedoria com un dels eixos en què es basa el seu projecte educatiu.

L’emprenedoria és un dels eixos transversals del model universitari del TecnoCampus. La seva trajectòria des del 2010, l’avala com a referent en competències emprenedores (CE) al Maresme. L’Escola de Ciències Socials i de l’Empresa del Tecnocampus (ESCSET) ha dissenyat, impulsat i treballat en la investigació de les competències emprenedores definint un model i un itinerari propi que permet adaptar-lo en qualsevol altre centre o organisme. La Dra. Màrian Buil és l’autora del model i de l’itinerari emprenedor. Dins la línia de recerca que desenvolupa va idear, al 2019, el programa de certificació de competències emprenedores per a escoles i altres organismes emmarcat dins UE EntreComp: The Entrepreneurship Competences Framework.

L’EntreComp consta de tres grans dimensions: idees i oportunitats, recursos i passar a l’acció. En el cas concret de la certificació de l’adquisició de la competència emprenedora del alumnes de batxillerat de l’escola GEM s’avaluen en el desenvolupament del TdR que s’inicia a primer de batxillerat i es finalitza a segon. Aquestes dimensions són les que s’avaluen en el moment concret del desenvolupament del TR a través de cinc competències concretes de dos dels àmbits de la competència emprenedora. Concretament en l’àmbit d’Idees i oportunitats, s’avalua la competència de detectar oportunitats de negoci i crear-ne una solució innovadora aplicant la creativitat i el pensament ètic i sostenible. Pel que fa a l’àmbit de Recursos, s’avalua la competència de determinar els recursos necessaris per implementar la solució generada i ser capaç de convèncer a altres perquè se sumin al projecte tot mostrant comunicació eficaç i el lideratge.

El TecnoCampus i l’escola GEM han signat un conveni de transferència de coneixement pels cursos 2020-21 i 2021-22 com a prova pilot per avaluar les competències emprenedores de l’alumnat del TdR. Dins del programa, el Tecnocampus, ofereix estudiants mentors de l’itinerari emprenedor per guiar des d’una perspectiva emprenedora pròpia als alumnes de l’Escola GEM i també ofereix una formació MOOC (Massive On-line Open Course) Innotools 2.0. El MOOC té un recorregut de 8 edicions i conté eines innovadores per introduir el procés emprenedor dins el TdR.


Anterior

Oberta la convocatòria dels premis Creatic, una oportunitat per a les millors iniciatives emprenedores

Següent

Formula Student presenta el cotxe monoplaça que competirà amb altres equips universitaris