Victor Antràs, Santi Aymerich, Martina Díaz-Vélez i Joan Gabarró, van ser els quatre estudiants seleccionats per participar en aquest programa internacional que fomenta el treball en equip, la creativitat i la passió de l'esperit emprenedor.

Per segon any, estudiants del TecnoCampus han reforçat les seves competències emprenedores en un bootcamp intensiu celebrat a Munic (Alemanya). La participació de TecnoCampus sorgeix arran de la col·laboració que manté amb l'Strascheg Center for Entrepreneurship de la Universitat de Ciències Aplicades de Munic, ja que ambdues entitats formen part de l'aliança europea d'universitats Start For future.

Del 27 de febrer al 4 de març, els estudiants van treballar en un repte emprenedor relacionat amb el futur dels aliments. Durant la setmana, els joves van participar en diferents xerrades i sessions vinculades amb aquest tema, a la vegada que van desenvolupar un projecte emprenedor amb un equip multidisciplinar. "Tot en aquest programa ha sumat: més aprenentatges, més punts de vista, més cultures, més amics, més experiències... Ha sigut una excel·lent oportunitat per conèixer, explorar i posar-se a prova", afirma Joan Gabarró, estudiant del grau en Enginyeria d'Organització Industrial. Joan Gabarró afegeix: "Hem assistit a més de 10 hores de formació a càrrec d'experts de diversos sectors, hem treballat més de 40 hores i hem desenvolupat un projecte sobre problemes reals".

Projecte guanyador del segon premi: Fusion Jams
Victor Antràs, estudiant del grau en Administració d'Empreses i Gestió de la Innovació en anglès, afirma: "El programa em va oferir l'oportunitat d'aprendre de professionals de la indústria alimentària, expandir la meva experiència i aventurar-me en investigacions exhaustives sobre un sector tan crític. El més destacat del programa ha sigut col·laborar amb un grup divers de persones de diferents disciplines i trajectòries per treballat en projectes emocionants". Ell, juntament amb tres estudiants més, va presentar el projecte que va rebre el segon premi.

El projecte premiat és una idea desenvolupada a través d'una investigació de mercat sobre el malbaratament d'aliments al mercat de Viktualienmarkt a Munic, que compta amb 140 venedors de fruites, verdures, formatges, flors i altres productes. Victor Antràs explica: "ens vam adonar que cada venedor podia arribar a llançar de vuit a deu quilos de fruita a la setmana que, tot i que era perfectament comestible, no era visualment atractiva pel comprador final". D'aquí va néixer "Fusion Jams", amb una combinació de fruites i verdures per crear melmelades innovadores (per exemple: mojito i maduixa amb carbassa), per aconseguir revertir pràcticament la totalitat del malbaratament d'aliments. Un dels incentius pels venedors era oferir-los un 30% de les vendes del producte com a model de negoci.

Els quatre estudiants asseguren que l'experiència va resultar molt enriquidora. Martina Díaz-Vélez, estudiant de la doble titulació en Administració d'Empreses i Màrqueting i Comunitats Digitals, afirma: "Hem conegut al detall el procés de design thinking i el desenvolupament d'una idea de negoci amb l'assessorament d'experts". Santi Aymerich, del grau en Logística i Negocis Marítims, resumeix: "El que m'emporto és tanta diversitat de nacionalitats i la seva perspectiva d'un mateix repte. Tenia grans expectatives sobre aquest bootcamp, i sense dubte, s'han superat de llarg".

La professora  Ester Bernadó va acompanyar els quatre estudiants del TecnoCampus i, a més a més, va participar com a ponent i coach dels estudiants participants al bootcamp. Amb la xerrada "From insights to idea generation" va compartir la seva experiència sobre la metodologia design thinking mitjançant la qual va motivar als estudiants a identificar les necessitats dels usuaris per a generar solucions innovadores.

Galeria d'imatges

Anterior

S’obren les inscripcions per a la 6a edició del Programa d’Emprenedoria d’Alt Rendiment de Reimagine Textile

Següent

La desena edició de TecnoChallenge premia solucions innovadores en salut i mobilitat