Una vintena d'estudiants i docents de diverses universitats europees que participen en el projecte europeu "4D in the Digitalisation of Learning in Practice" es van reunir al TecnoCampus per testejar i validar una aplicació mòbil destinada a la gestió de les pràctiques acadèmiques externes.

El Centre Universitari TecnoCampus va acollir del 28 al 31 de maig una activitat d'aprenentatge internacional en el marc d’un dels projectes europeus que lidera: "4D in the Digitalisation of Learning in Practice". El projecte 4D, liderat pels professors Esther Cabrera i Carlos Martínez, té com a objectiu dissenyar una tecnologia mòbil que millori l'aprenentatge en la pràctica clínica i afavoreixi la comunicació entre l’entorn sanitari i l'universitari, afavorint així la digitalització dels entorns de pràctiques.

Durant l’activitat formativa internacional, que va durar quatre dies, es van avaluar els primers resultats de l'estudi pilot desenvolupat i, mitjançant la dinamització de diferents tallers, es va garantir la implicació dels usuaris finals (estudiants, professors i tutors clínics) en la validació de l’aplicació mòbil de pràctiques desenvolupada. 

En les sessions van participar-hi deu estudiants i set docents provinents de les universitats Graz University of Technology and Business Development (Àustria), la Faculty of Nursing and Health Sciences Lublin (Polònia), la Faculty of Medicine of the University of Duisburg-Essen (Alemanya) i TecnoCampus. En l’activitat també van participar-hi la resta de partners del projecte, l’empresa tecnològica Kubify -Learning Toolbox (Holanda) i l’Institut de Recerca Germans Trias i Pujol. 

Les quatres sessions formatives van permetre als estudiants abordar de manera conjunta les dificultats i les tasques pràctiques que es plantegen durant la seva formació clínic-assistencial, comparant els reptes i els diferents contextos, i es van generar solucions innovadores per millorar l'aplicació mòbil i superar els reptes actuals de les pràctiques clíniques. 

A més de millorar l'aplicació en sí, aquesta col·laboració va facilitar l'intercanvi de coneixements i la identificació de punts forts i aspectes de millora, així com de les oportunitats i amenaces associades amb els aspectes organitzatius i administratius de les pràctiques clíniques. El contingut del programa va incloure quatre sessions amb dinàmiques basades en l'anàlisi DAFO de cada lloc de pràctiques, el consens sobre les necessitats específiques d'aplicacions mòbils, l'intercanvi de bones pràctiques i la reflexió sobre l'experiència d'usuari amb l'ús de l'aplicació. 

Els coordinadors del projecte 4D, Esther Cabrera i Carlos Martínez afirmen que “com a coordinadors del projecte, el nostre objectiu era proporcionar als estudiants una comprensió cabdal de la digitalització en l'aprenentatge mòbil, destacant-ne les funcionalitats i la seva usabilitat”. A més coincideixen que “per a tots els participants, això representa una novetat significativa, ja que a través d'aquesta experiència, els estudiants no només han tingut l’oportunitat d’ampliar els seus coneixements tècnics i pràctics, sinó que també han adquirit habilitats digitals essencials per al seu futur professional en els camps de la infermeria i la medicina”.

Galeria d'imatges

Anterior

TecnoCampus MotorSports presenta el cotxe monoplaça que competirà amb altres equips universitaris

Següent

La desena edició de TecnoChallenge premia solucions innovadores en salut i mobilitat