Que estàs buscant?
Dos estudiants del TecnoCampus, Enric Navarro i Gerard Galvan, han rebut aquest matí a la Universitat Pompeu Fabra el premi UPF Emprèn. És el segon cop en tres anys que això passa, ja que el 2011 un altre estudiant universitari del parc, Eric Teruel, es va endur el mateix guardó. En l’edició 2013, han estat novament dos estudiants de l’Escola Universitària del Maresme, un dels tres centres universitaris integrats en el TecnoCampus, els que han rebut el premi.
Enric Navarro i Gerard Galvan es van graduar el passat juliol dels estudis d’Administració d’Empreses i Gestió de la Innovació. Cap al final del curs passat, van aprofitar el treball de final de grau per acabar de perfilar el projecte que ja havien iniciat. Va ser en aquell moment quan el professor Ricard Bonastre es va convertir, amb Navarro i Galvan, en soci del projecte Beeplay.
L’empresa planteja el llançament d’una aplicació per a telèfons mòbils que permetrà la participació dels usuaris en tasques que duen a terme habitualment les empreses, com enquestes de satisfacció o d’experiències de compra, entre d’altres. L’apliació permet l’intercanvi d’informació entre els usuaris i les empreses mitjançant tasques geolocalitzades. “Les empreses oferiran als usuaris la participació en aquestes tasques a canvi d’una remuneració, i l’usuari podrà fer-les a través del mòbil”, apunten els dos creadors.
El premi UPF Emprèn, dotat amb 20.000 euros, l’atorga cada any el Consell Social de la Universitat Pompeu Fabra, amb el patrocini de la Fundació Banc Sabadell. Aquests diners servirán als impulsors de Beeplay per acelerar el llançament de l’aplicació, previst per el mes de gener. Beeplay ja ha començat a negociar amb clients i a captar usuaris a través del web www.revolucionsmartphone.com.
El jurat de la sisena edició del premi UPF Emprèn, format per una quinzena de membres de la UPF i representants de la societat civil, ha destacat que el projecte guanyador, Beeplay, “és una idea innovadora i de negoci que combina el gran ús actual de la tecnologia dels mòbils i el potencial dels nous portals d’externalització a grans comunitats de persones o crowdsourcing, fonamentats en l’intercanvi d’informació via web, per a l’oferta d’un benefici compartit entre les empreses i els usuaris”.
Arreu del món hi ha milions de persones que usen diàriament telèfons intel•ligents, i Espanya és el país de la Unió Europea amb una major penetració d’aquests dispositius entre la població. Per a alguns és l’eina bàsica dels negocis; però, per a una majoria és l’instrument essencial dels contactes, la navegació per Internet o el petit oci quotidià. Beeplay ho canvia tot. Cada vegada són més les companyies interessades a saber què passa a peu de carrer amb el seu producte i, si s’ho poden permetre, externalitzen certes tasques a altres empreses o freelancers per obtenir aquesta informació. Els actuals portals d’externalització a grans comunitats de persones o de crowdsourcing es fonamenten en l’intercanvi d’informació via web entre usuaris i, en menor mesura, entre aquests i les empreses.
Beeplay aprofita la tecnologia dels actuals dispositius mòbils per transformar la comunitat d’usuaris en un grup de potencials col•laboradors amb les empreses. L’objectiu és crear una poderosa economia mòbil, amb centenars de petites tasques geolocalitzades que es poden completar en qüestió d’hores: estudis de mercat, verificacions d’estoc, fotografies, reviews, etc.
Les empreses es podran sentir omnipresents, obtenint la informació real en un temps rècord i amb un cost molt reduït. Els usuaris podran aconseguir petits ingressos amb el seu smartphone, tot fent camí a la universitat, a la feina o a casa.
Menció per a l’empresa de la incubadora Veziko.com
El jurat del premi UPF Emprèn 2013 també ha considerat oportú atorgar la menció de finalista al projecte “VEZIKO.com”, una empresa ubicada a la incubadora del TecnoCampus i en què un dels impulsor va ser alumne del Màster en Emprenedoria de l’Escola Universitària del Maresme. Veziko.com ofereix un servei en línia que ajuda els restaurants a autogestionar les seves campanyes de màrqueting per incrementar la seva facturació, presentat per Rafa Liñán, enginyer tècnic informàtic per la UPC i màster en Emprenedoria i Innovació per la UPF i máster online en Direcció d'Empreses en Internet per IEBS; i Carlos Torres, enginyer tècnic en Informàtica de Gestió per UPC i Máster Online en Direcció d'Empreses per a Emprenedors per IEBS.