Que estàs buscant?
És un programa d'alt rendiment i d'acompanyament en el procés de transformació d'idees de negoci del sector tèxtil i moda en projectes reals d'empresa, que està subvencionat per la Fundació TecnoCampus, la Diputació de Barcelona, la Generalitat de Catalunya i el Fons Social Europeu.
Inscripcions |
16 nov a 14 feb |
|||
---|---|---|---|---|
InfoDays: |
21 gen 12h i 4 feb 16h |
|||
Pre-selecció candidats: |
15 i 16 feb |
|||
DemoDays: |
18 i 19 feb |
|||
Comunicació seleccionats: |
26 feb |
|||
Inici programa: |
4 de març |
Seleccionarem projectes que incorporin teixits intel·ligents, funcionals i/o sostenibles en els seus productes, que utilitzin processos de fabricació innovadors, o bé que aportin solucions tecnològiques, sostenibles i/o disruptives a la indústria tèxtil.
És necessari que el projecte, com a mínim, tingui una persona dedicada a temps complet. També que contempli com a domicili social i fiscal, per a exercir l'activitat futura de l'empresa, el Parc TecnoCampus, la ciutat de Mataró o la comarca del Maremes. En cas d'un domicili social alternatiu, preveure la se inclusió en la xarxa empresarial TecnoCampus, així com preveure la producció a nivell local tenint en compte la capacitat industrial del territori.
El programa consta de dues fases, la primera, on els participants experimenten el programa de forma evolutiva treballant les següents fases del Model de Negoci específic del sector tèxtil. Consta de sessions que combinen workshops impartits per mentors, experts i testimonis d'empresaris d'èxit del sector.
El programa es compon de:
Reflexions de l'emprenedor.
Amb la metodologia Business Model Canvas convertiràs la teva idea de negoci en una proposta de valor clara.
Fitxa tècnica. Oferta de producte: portafoli. Desenvolupament i estructura de la col·lecció (ocasions d'ús, tipus de peça, bàsics, continuatius, trendies). Captació de la tendència, interpretació i adaptació a la nostra marca.
Fitxa tècnica. Oferta de producte: portafoli. Desenvolupament i estructura de la col·lecció (ocasions d'ús, tipus de peça, bàsics, continuatius, trendies). Captació de la tendència, interpretació i adaptació a la nostra marca.
En quin mercat volem treballar? Quina és la nostra competència? I el nostre univers de marques? Qui comprarà el nostre producte i per què? Com és el nostre client, perfil del target, com compra?, Procés de compra ... Plataformes tecnològiques per fer estudis de mercat com SurveyMonkey. Branding.
En quin nivell de preus ens volem situar? Com elaborem l'escandall, tarifa de preus i els marges? Com introduirem el nostre producte dins d'aquest mercat? Volem obrir la nostra pròpia botiga? A quines botigues volem vendre? Amb quina imatge? Com elaborar el pla de vendes? Com arribar-hi?
Quins canals de venda utilitzo i com? Comerç electrònic, pop up, showrooms de venda, markets, plataformes digitals, maketplaces, agents comercials, etc. Té sentit sortir a mercats internacionals? Presentació de nous models de negoci que apareixen en el sector de la moda i la seva digitalització. Quins són els nous canals de comercialització o distribució? Multicanalitat vs. Omnicanalitat. Com impulsem les vendes a través del comerç electrònic? Quines necessitats tenim i quines accions hem d'emprendre? Quines són les noves estratègies que ajuden a impulsar els canals de distribució en línia?
Com s'utilitza la tecnologia i les xarxes socials per guanyar vendes? Quines accions puc fer per optimitzar el meu posicionament a través de canals on i off line? Com puc millorar el meu posicionament en cercadors web? Quines eines de promoció tinc a les xarxes socials? Com puc guanyar seguidors? Qui em pot ajudar a promocionar la meva marca en línia (influencers, bloggers, key opinion leaders)? Tecnologia aplicada al CRM i la fidelització del client.
Saps què significa la paraula timing o deadline? Has fet alguna vegada un pla de col·lecció? Coneixes els processos pels quals passa una peça abans d'arribar a una botiga? El sector tèxtil i complements és complicat i requereix una bona planificació d'operacions: des del disseny fins a la mostra comercial (prototips, contra mostres, mostra comercial, ...). Des de la selecció de teixits fins al lliurament de la peça al client. Tecnologia i innovació: Com està present la tecnologia en el disseny tèxtil? Com integrar la tecnologia a la moda? Quines són les últimes tendències d'innovació o future trends aplicades a la moda? Com innova la indústria tèxtil i les grans cadenes en tecnologia i com em puc beneficiar? En quin punt es troba la innovació tecnològica en el món tèxtil?
Nocions bàsiques que t'ajudaran d'una manera pràctica a gestionar el teu negoci. Farem èmfasi en conèixer bé els costos i els marges, en l'elaboració d'un pressupost d'ingressos i despeses així com en les necessitats de tresoreria per poder finançar un projecte en el sector de la moda. Plataformes digitals que et poden ajudar en el dia a dia administratiu
“Fabricació Digital, Biomaterials i Impresió 3D per a textils i moda” i visita a Fab Lab de Barcelona
La innovació en teixits. Centre de Recerca i Transferència de Tecnologia Tèxtil de Canet de Mar. EURECAT
Visita guiada a la materioteca de Materfad, Centre de Materials de Barcelona.
Impressió 3D. Centre de Recerca i Transferència de Tecnologia Tèxtil de Canet de Mar. EURECAT
Visita guiada al FabLab de Barcelona
Taller de marketing digital: què cal saber per gestionar bé la web i les xarxes
Taller de comunicació per a saber vendre la teva idea, el teu projecte
Xerrada: Introducció a la moda sostenible
ACOMPANYAMENT AL MERCAT
Al final de la primera fase, els emprenedors presentaran la seva proposta de valor i un comitè d’avaluació seleccionarà els cinc projectes finalistes, que accediran a la segona fase del programa.
En aquesta fase, us acompanyarem de forma personalitzada en el llançament al mercat amb:
Durant tot el programa disposaràs d’un espai d’ús compartit al Tecnocampus per treballar el projecte.
Incorporar teixits innovadors o tècnics
Que la incorporació d'aquest tipus de teixits millorin les propostes existents en el mercat, ja sigui en moda, complements de vestir, esport, llar o en aplicacions industrials.
Innovar en el disseny
Per exemple productes que permetin tenir dos usos diferents.
Combinar tecnologia i moda
Donant solucions als usuaris incorporant tecnologia en el producte.
ZER COLLECTION
Ane Castro i Núria Costa
Disseny de moda urbana d’home i dona a partir de la tecnologia d’impressió 3D que permet evitar la generació de residus. Aquest projecte ha resultat guanyador de 4 certàmens en el 2018 per la seva combinació perfecte entre innovació tecnològica, tendència i sostenibilitat: 9a edició del Samsung Ego Innovation Project, “Fashioning Sustainability” Freudenberg Performance Materials Apparel, millor startup tecnològica en la 4ª edició del 080 Investor Day i 2on premi en la 18ª edició dels Premis Creatic TecnoCampus.
ACONKAGUA
Daniela Birro
Roba femenina de watersport, fitness & lifestyle, exclusiva, còmoda i d’alta qualitat, a partir de teixits sostenibles, producció local i economia circular.
KÁHUARAU
Maria i Joanna Navas
Producte exclusiu de calçat i accessoris amb teixit orgànic de creació pròpia amb disseny i materials artístics i naturalistes. El procés de producció és responsable socialment i respectuós amb el medi ambient.
THE RUNNING REPUBLIC
Paolo Quagliotti
Marca de tèxtil tècnic esportiu sostenible a partir de teixits i plàstics reciclats. Aquesta nova marca esportiva permet aplicar dissenys personalitzats.
VIÓ EXCLUSIVE WEAR
Karlos Viózquez
Roba esportiva tècnica de pàdel i tennis per home i dona amb materials d’última generació i dissenys originals.
FREE FORM
Carolina Asensio i Marina Vergés
Moda adaptada i inclusiva per a persones amb alguna discapacitat física eventual o permanent.
|
|||||
---|---|---|---|---|---|
DV.1 10:00 -14:00h |
Sessió 1: Presentació del programa. El Pla estratègic del projecte. Reflexions de l'emprenedor. Ponent: Jordi Puig. Plusvalue Testimoni d'una emprenedora del sector convidada: Mireia Playà, vicepresidenta Moda-FAD i fundadora de la marca homònima de calçat vegà. www.modafad.org / www.mireiaplaya.com |
||||
DJ 7 10:00 -14:00h |
Sessió 2: Amb la metodologia Business Model Canvas convertiràs la teva idea de negoci en una proposta de valor clara. Ponent: Veronica Torras |
||||
DJ 14 10:00 -14:00h |
Sessió 3: Producte + Desenvolupament col·lecció + Quadre col·lecció. Captació de la tendència, interpretació i adaptació a la nostra marca. Identificació d'oportunitats com teixits tècnics, smart fabrics, etc. Oferta de producte: portafoli i estructura de la col·lecció, quadre de col·lecció (ocasions d'ús, tipus de peça, bàsics, Continuatius, trendies); Fitxa tècnica. Ponent: Tonia Mesquida. Plusvalue |
||||
15:30 -17:00h |
Sessió 3: Producte + Desenvolupament col·lecció + Quadre col·lecció. Captació de la tendència, interpretació i adaptació a la nostra marca. Identificació d'oportunitats com teixits tècnics, smart fabrics, etc. Oferta de producte: portafoli i estructura de la col·lecció, quadre de col·lecció (ocasions d'ús, tipus de peça, bàsics, Continuatius, trendies); Fitxa tècnica. Ponent: Tonia Mesquida. Plusvalue Testimoni d'una emprenedora del sector convidada: Xènia Semis, Directora Creativa i cofundadora de Rita Row. www.ritarow.com
Masterclass: La Innovació en teixits. Miquel Soler. Director Centre de Recerca i Transferència de Tecnologia Tèxtil – Diputació de Barcelona. EURECAT |
||||
DC 20 10:00 -11:30h |
|
||||
DJ 21 10:00 -14:00h |
Sessió 4: Pla d'operacions. Saps que significa la paraula timing o deadline? Has fet alguna vegada un pla de col·lecció? Coneixes els processos pels quals passa una peça abans d'arribar a una botiga? El sector tèxtil i complements és complicat i requereix una bona planificació d'operacions: des del disseny fins a la mostra comercial (prototips, contra mostres, mostra comercial, ...). Des de la selecció de teixits fins al lliurament de la peça al client. Tecnologia i innovació: Com està present la tecnologia en el disseny tèxtil? Com integrar la tecnologia a la moda? Quines són les últimes tendències d'innovació o future trends aplicades a la moda? Com innova la indústria tèxtil i les grans cadenes en tecnologia i com em puc beneficiar? En quin punt es troba la innovació tecnològica en el món tèxtil? Ponent: Tonia Mesquida. Plusvalue |
||||
DJ.28 10:00 -14:00h |
Sessió 5: Pla comercial I: Pla comercial I. En quin nivell de preus ens volem situar i com afecta la nostra col·lecció? Com elaborem l'escandall, tarifa de preus, i la cadena de marges? ¿Com introduirem el nostre producte dins d'aquest mercat? Volem obrir la nostra pròpia botiga? A què botigues volem vendre? Amb quina imatge? Com elaborar el pla de vendes? Com arribar-hi? Ponent: Jordi Puig. Plusvalue. Testimoni d'un emprenedor del sector convidat. |
||||
16:30 -18:00 |
Masterclass: “Fabricació Digital, Biomaterials i Impresió 3D per a textils i moda” i visita a Fab Lab de Barcelona. Ponent: Anastasia Pistofidou. Fab Lab Barcelona |