Que estàs buscant?
És un grup de recerca que aglutina la recerca de l'ESCSET d'economia, empresa i emprenedoria, turisme, màrqueting i en general, entorn econòmic i social des d'un punt de vista aplicat. Addicionalment, també integra la Recerca que es realitza en el marc de la Càtedra d'Economia Social. L'objectiu d'aquesta recerca és contribuir a millorar la competitivitat i benestar del territori tot preservant la qualitat de l'entorn social. Aquestes àrees de coneixement presenten unes sinèrgies i interdependències evidents que el grup reforça. El grup de recerca neix amb una ferma voluntat de transferència de coneixements amb el sector públic i privat donada l'existència de forts acords de col·laboració amb moltes entitats públiques i privades.
Dr. Josep Maria Raya
Coordinador del Grup de Recerca Aplicada a l’Entorn Financer, Econòmic i Social
- Turisme, Habitatge i Transport: L’àrea de Turisme i Transport aglutina recerca que s’engloba en dos dels grups en els quals es classifiquen les revistes del Social Science Citation Index (més de 20 revistes). Com a dades territorials, el turisme representa el 13% del PIB de la comarca del Maresme (i el 12% de Catalunya) i compta amb el segon litoral amb més amarraments d’Europa. La recerca es centra en l'anàlisi i avaluació de polítiques públiques en els camps de l'habitatge i turisme. Un exemple podria ser els efectes del control de lloguers o l'atorgament de llicencies turistiques.
- Economia Social: L’Economia Social pretén conjuminar innovació, empresa i valors per poder contribuir, des de l’àmbit acadèmic, a la transformació productiva del país, tot incorporant l’estudi, el coneixement i la difusió de formes inclusives de gestió i relació empresarial. A les acaballes de la crisi, són moltes les veus que des del món acadèmic s’han alçat demanant una gestió empresarial i un desenvolupament econòmic més innovador i que tingui en compte els valors com a forma d’innovació econòmica. A banda de la presència ja esmentada de la innovació dins de Tecnocampus, cal tenir present que aquest està radicat en una comarca tradicionalment sensible vers l’organització empresarial amb estructures pròpies de l’Economia Social, com el cooperativisme.
- Emprenedoria: L’Emprenedoria i innovació és una àrea de recerca més jove i per tant amb menys poder específic dins el SSCI. La recerca en aquesta àrea es situa dins d’altres ja molt establertes (com l’economia laboral, l’economia de l’empresa i l’educació), però amb moltes possibilitats de créixer i d’assolir un espai propi en la Recerca en els propers 10 anys. Així mateix, constitueix l’eix del Tecnocampus com a parc científic i està present de manera determinant en els currículums del Grau d’Administració d’Empreses i Gestió de la Innovació i del Màster Universitari d’Emprenedoria i Innovació.
- Finances i desenvolupament empresarial: Les àrees de recerca associades amb les finances i el i desenvolupament territorial aglutinen dos dels grups del Social Science Citation Index ben consolidats, amb més de 100 revistes acadèmiques del màxim nivell, i la seva importància es justifica a partir de les arrels de la crisi econòmica i financera i com s’ha d’abordar el desenvolupament econòmic del territori. Dins el Tecnocampus estan dins del tronc principal dels Graus d’AdE, Logística i les dobles titulacions.
- Investigació en comunicacions digitals, màrqueting i economia del comportament: Comunitats digitals i les noves formes de comunicació, especialment centrada en com comuniquen les empreses (les destinacions turístiques i les persones), en els seus vídeos promocionals, webs i xarxes socials així com els seus efectes. Comunitats digitals i les noves formes de comunicació se centra en els efectes de la digitalització en els models de comunicació de les empreses i de les persones. S'examinen les tendències actuals en l'ús de diferents plataformes, formats i missatges comunicatius, així com les estratègies per comunicar de manera personal o corporativa. En aquest sentit, s'aborda el rol del consumidor actual i les seves característiques tenint en compte l'ecosistema digital actual.
- Logística i negocis marítims: El nostre grup de recerca en logística i negocis marítims s'enfoca a analitzar i millorar els processos de transport, emmagatzematge i distribució de béns a través de tots els mitjans de transport, per tal d'optimitzar l'eficiència operativa, reduir costos i minimitzar impactes ambientals. També investiga la gestió de cadenes de subministrament, estratègies de transport marítim, tecnologies emergents, aspectes legals i regulatoris, així com també la sostenibilitat en laica, buscant desenvolupar solucions innovadores que beneficiïn tant les empreses, institucions i la societat en general. Els eixos fonamentals són: Connectivitat, sostenibilitat i optimització de processos al nostre heterogeni camp de recerca.
- Investigació en Gènere i diversitat: té com a eix comú l’anàlisi de l’impacte del gènere i la diversitat en diversos àmbits dins de les ciències socials: món laboral, educació, economia, salut; així com la construcció de propostes que donin resposta a la realitat actual, tant des de la perspectiva de la prevenció com de la superació de la mateixa.
- Benestar i Salut: L’àrea de recerca en “Benestar i Salut”, a cavall entre l’economia de la salut i l’economia pública, dins de GRAEFES se centra en polítiques públiques adreçades a la gent gran i poblacions vulnerables. La nostra recerca estudia l’impacte d’aquests programes públics en la salut, el benestar i l’ús de recursos sanitaris. L’àrea també inclou recerca l’impacte d’estils de vida i salut mental, així com altres intervencions dins i fora del sector sanitari. Entre les preguntes que ens hem plantejat, s’inclou: “Com afecta les prestacions per dependència en l’ús recursos sanitaris a Catalunya?” “Com afecta la prescripció d’activitat física en la salut mental?”. També col·laborem amb el Departament de Drets Socials i altres instucions promovent la transferència de coneixement.
Dr. Alex Araujo
Dra. Valeria Bernardo
Dra. Marian Buil
Dr. Enric Camón Lluís
Dra. Dolors Celma
Dra. Patricia Crespo
Dr. Roberto Dopeso
Dra. Ivette Fuentes
Dr. Giovanni Giusti
Dr. Ismael Hernández Adell
Dra. Helena Hernández Pizarro
Dr. Aleksander Kucel
Dr. Jesús Martínez Marín
Dra. Núria Masferrer
Dr. José Ignacio Monreal Galan
Dra. Mónica Juliana Oviedo León
Dr. Josep Patau
Catalina Llaneza
Dra. Noemí Ruiz
Dr. Eloi Serrano Robles
Dra. Judith Turrión Prats
Vera Butkouskaya
Yanina Kowszyk
A continuació es mostren el diferents artícles científics realitzats pels integrants del grup de recerca durant els darrers anys.
- ARAUJO-BATLLE, A., GARAY-TAMAJÓN, L. A., MORALES-PÉREZ, S. (2023). Selfies versus conservation: The influence of user-generated content in the image of protected natural spaces, Journal of Outdoor Recreation and Tourism, 2023,100644, https://doi.org/10.1016/j.jort.2023.100644.
- TORRES-PRUÑONOSA, J., ARAUJO-BATLLE, A., DE ESTEBAN CURIEL, J., & DÍEZ-MARTÍN, F. (2023). The intellectual structure of destination image research in tourism (2001–2023): Background, pre-pandemic overview, shifts during COVID-19 and implications for the future. Journal of Vacation Marketing, 0(0). https://doi.org/10.1177/13567667231205065
- Wang, J. and Butkouskaya, V. (2023), "Sustainable marketing activities, event image, perceived value and tourists’ behavioral intentions in the sports tourism", Journal of Economics, Finance and Administrative Science, Vol. 28 No. 55, pp. 60-78. https://doi.org/10.1108/JEFAS-09-2022-0219
- Butkouskaya, V., Oyner, O. and Kazakov, S. (2023), "The impact of omnichannel integrated marketing communications (IMC) on product and retail service satisfaction", Journal of Economics, Finance and Administrative Science, Vol. ahead-of-print No. ahead-of-print. https://doi.org/10.1108/JEFAS-09-2022-0237
- Kowszyk, Y., Vanclay, F., & Maher, R. (2022). Conflict management in the extractive industries: A comparison of four mining projects in Latin America. The Extractive Industries and Society, 101161.
- CASANOVAS, M. M., RUÍZ-MUNZÓN, N., I BUIL-FABREGÁ, M. (2021). Higher education: the best practices for fostering competences for sustainable development through the use of active learning methodologies. International Journal of Sustainability in Higher Education•
- MANERA, C., SERRANO, E., PÉREZ-MONTIEL, J., I BUIL-FABREGÀ, M. (2021). Construction of Biophysical Indicators for the Catalan Economy: Building a New Conceptual Framework. Sustainability, 13(13), 7462•
- FABREGÁ, M. B., MASFERRER, N., PATAU, J., I PÉREZ, A. P. M. (2020). Self-counciousness competence as driver of innovation and environmental commitment in higher education students. International Journal of Sustainability in Higher Education.•
- RAYA, J. M., & TORRES-PRUÑONOSA, J. (2022). The importance of administrative data in the evaluation of the incidence of social housing allowance programmes. Evaluation and Program Planning, 94, 102117.
- RAYA, J. & KUCEL, A. (2022). How fiscal policy affects housing market dynamics: evidence from Spain. Bulletin of Economic Research (forthcoming)
- RAYA, J. y VARGAS, C. (2022). How to become a Cashless economy and what are the determinants of eliminating cash.Journal of Applied Economics 25 (1), 543-562.
- RAYA, J. (2022). Can social capital variables help to determine loan to value approved by banks?, Journal of Real Estate Research. DOI: 10.1080/08965803.2021.2024678
- DURO, J. A., & TURRIÓN-PRATS, J. (2022). Seasonality and the contribution of markets: Comparing methods. Tourism Management Perspectives, 43, 100987.
- CRESPO, P. & FUENTES, I. & RAYA, J. (2021). Economic and Social Yield of Investing in a Sporting Event: Sustainable Value Creation in a Territory. Sustainability.
- TORRES-PRUÑONOSA, J. & RAYA, J.M. & CRESPO-SOGAS, P. & MUR-GIMENO, E. (2022). The economic and social value of spa tourism: The case of balneotherapy in Maresme, Spain. PLOS ONE 17 (1): e0262428.
- SERRANO-ALARCÓN, M. & HERNÁNDEZ-PIZARRO, H. & LÓPEZ-CASANOVAS, G. & NICODEMO, C. (2022). Effects of long-term care benefits on healthcare utilization in Catalonia. Journal of Health Economics, 102645.
- MARTÍNEZ CASANOVAS, M. & RUÍZ-MUNZÓN, N. & BUIL-FANREGÁ, M. (2021). Higher education: the best practices for fostering competences for sustainable development through the use of active learning methodologies. International Journal of Sustainability in Higher Education, Vol. aheadd-of-print No. ahead-of-print.
- MARTÍNEZ, J. (2022). Technological drivers of seaports' business model innovation. A case study of the port of Barcelona. Research in Transportation Business & Management.
- MARTÍNEZ, J. (2022). DLT-based sustainable business models for the shipping industry. International Journal of Transport Economics.
- HAUK, ESTHER & OVIEDO, MÓNICA & RAMOS, XAVIER (2022). Perception of corruption and public support for redistribution in Latin America. European Journal of Political Economy, Volume 74, 102174, Elsevier Science Inc., Netherlands.
- DOPESO-FERNÁNDEZ, R., GIUSTI, G., & KUCEL, A. (2022). Only the smartest? Motivating job characteristics for all ability levels and their impact on job satisfaction. Bulletin of Economic Research, 00, 1– 34. https://doi.org/10.1111/boer.12379
- BERTA BARQUERO, MARIANNA BOSCH, IGNASI FLORENSA & NOEMÍ RUIZ-MUNZÓN (2022) Study and research paths in the frontier between paradigms, International Journal of Mathematical Education in Science and Technology, 53:5, 1213-1229, DOI: 10.1080/0020739X.2021.1988166
- TORRES-PRUÑONOSA, J., GARCÍA-ESTÉVEZ, P., RAYA, J. M., & PRADO-ROMÁN, C. (2022). How on Earth Did Spanish Banking Sell the Housing Stock? SAGE Open, 12(1). https://doi.org/10.1177/21582440221079916
- MANERA, CARLES, AND ELOI SERRANO. 2022. "Management, Cooperatives and Sustainability: A New Methodological Proposal for a Holistic Analysis" Sustainability 14, no. 12: 7489. https://doi.org/10.3390/su14127489
- SERRANO, E. (2022). Josep Maria Feliu Roca, Raimon Soler Becerro, Celler Cooperatiu de la Granada (1920-2020). Cent anys de vitivinicultura al cor del Penedès, La Granada, Celler Cooperatiu i Secció de Crèdit, 2020, 298 pp. Investigaciones De Historia Económica, 18(1), 71–72. https://doi.org/10.33231/j.ihe.2021.04.009
- MONTALVO, J.G., RAYA, J.M. (2022) A comparison of banks and real estate intermediaries as house sellers. Journal of Housing and the Built Environment. https://doi.org/10.1007/s10901-022-09994-6
- GALÍ, J., GIUSTI, G., I NOUSSAIR, C. N. (2021). Monetary policy and asset price bubbles: a laboratory experiment. Journal of Economic Dynamics and Control, 130, 104184.
- RAYA, J, I GIUSTI, G. (2021). Can information regarding previous sales stabilize the house price index? Evidence from a field experiment in Spain. Journal of Housing and the Built Environment, 36(2), 353-366.
- LÓPEZ-LÓPEZ, D., I GIUSTI, G. (2020). Comparing Digital Strategies and Social Media Usage in B2B and B2C Industries in Spain. Journal of Business-to-Business Marketing, 27(2), 175-186
- GIUSTI, G., I DOPESO-FERNÁNDEZ, R. (2020). Incentive magnitude and reference point shifting: a laboratory experiment. International Journal of Manpower.
- MAYNOU, L., HERNÁNDEZ-PIZARRO, H. M., I ERREA RODRÍGUEZ, M. (2021). The association of physical (in) activity with mental health. Differences between elder and younger populations: a systematic literature review. International journal of environmental research and public health, 18(9), 4771.
- HERNÁNDEZ-PIZARRO, H. M., NICODEMO, C., I CASASNOVAS, G. L. (2020). Discontinuous system of allowances: The response of prosocial health-care professionals. Journal of Public Economics, 190, 104248.
- DURO, J. A., PEREZ-LABORDA, A., TURRION-PRATS, J., I FERNÁNDEZ-FERNÁNDEZ, M. (2021). Covid-19 and tourism vulnerability. Tourism Management Perspectives, 38, 100819.
- Butkouskaya, V., & Llonch-Andreu, J. (2021). The impact of customer performance on IMC outcomes: firm size moderation in the inter-country context. Journal of Economics, Finance and Administrative Science, 26(52), 358-375. DOI: https://doi.org/10.1108/JEFAS-10-2021-0207
- Butkouskaya, V., Llonch-Andreu, J., & Alarcón-del-Amo, M. D. C. (2021). Inter-country customer-perspective analysis of strategic antecedents and consequences for post-purchase behaviour in Integrated Marketing Communications (IMC). Journal of International Consumer Marketing, 33(1), 68-83. DOI: https://doi.org/10.1080/08961530.2020.1731901
- Butkouskaya, V., Llonch-Andreu, J., & Alarcón-Del-Amo, M. D. C. (2021). Strategic antecedents and organisational consequences of IMC in different economy types. Journal of Marketing Communications, 27(2), 115-136. DOI: 10.1080/13527266.2019.1633551
- BERNARDO, V. I FAGEDA, X. (2020) "Impacts of competition on connecting travelers: Evidence from the transatlantic aviation market". Transport Policy, 96, 141-151.
-BAGUR-FEMENÍAS, L., BUIL-FABREGA, M. I AZNAR, J. P. (2020) "Teaching digital natives to acquire competences for sustainable development". International Journal of Sustainability in Higher Education. 21 (6), 1053-1069
-GIUSTI, G. I DOPESO-FERNÁNDEZ, R. (2020) "Incentive magnitude and reference point shifting: a laboratory experiment". International Journal of Manpower. ISBN: 0143-7720
-AGULLEIRO, A., MIQUEL, S., GARCIA, I. I GONZÁLEZ, Z. (2020) "Aproximación al perfil no professional del micro instagramer de moda en España", El Professional de la Información, 29, 4.
-BERTOLI, P., GREMBI, V., LLANEZA, C. I VALL, J. (2020) "The effect of budget cuts on C-section rates and birth outcomes: Evidence from Spain, Social Science & Medicine", 265, article 113419
-GARCIA MONTALVO, J., PIOLATTO, A. I RAYA, J. (2020) "Transaction-tax evasion in the housing market", Regional Science and urban Economics (forthcoming). 81, article 103526.
-RAYA, J. I RIPOLL, A. (2020) "Tourism indicators and airports' technical efficiency", Annals of Tourism Research 80, article 102819
-RAYA, J., NICODEMO, C. I MCMILLEN (2020): "Does Juan Carlos or Nelson Obtain a Larger Price Cut in the Spanish Housing Market?" Urban Affairs Review 56(5), 1581-1604.
-MARTORI, A. (2020). The Impact of Communication Policies in Local Television Models. The Cases of Catalonia and Scotland. Dins: Baines, D. & Gulyas, A. Routledge Companion to Local Media and Journalism. Londres: Routledge.
- Butkouskaya, V., Llonch-Andreu, J., & Alarcón-del-Amo, M.D.C. (2020). Entrepreneurial Orientation (EO), Integrated Marketing Communications (IMC), and Performance in Small and Medium-Sized Enterprises (SMEs): Gender Gap and Inter-Country Context. Sustainability, 12(17), 7159. DOI: https://doi.org/10.3390/su12177159
- Butkouskaya, V., Romagosa, F., & Noguera, M. (2020). Obstacles to Sustainable Entrepreneurship Amongst Tourism Students: A Gender Comparison. Sustainability, 12(5), 1-15. DOI: https://doi.org/10.3390/su12051812
PROJECTES COMPETITIUS
PROJECTES DE TRANSFERÈNCIA
PUBLICACIONS CIENTÍFIQUES
PROJECTES DE TRANSFERÈNCIA
PUBLICACIONS CIENTÍFIQUES
PROJECTES COMPETITIUS
PUBLICACIONS CIENTÍFIQUES
PROJECTES DE TRANSFERÈNCIA
PUBLICACIONS CIENTÍFIQUES
PUBLICACIONS CIENTÍFIQUES
PUBLICACIONS CIENTÍFIQUES
PROJECTES COMPETITIUS
PROJECTES DE TRANSFERÈNCIA
PUBLICACIONS CIENTÍFIQUES
SERRANO-ALARCÓN, M. & HERNÁNDEZ-PIZARRO, H. & LÓPEZ-CASANOVAS, G. & NICODEMO, C. (2022). Effects of long-term care benefits on healthcare utilization in Catalonia. Journal of Health Economics, 102645.
HERNÁNDEZ-PIZARRO, H. M., NICODEMO, C., I CASASNOVAS, G. L. (2020). Discontinuous system of allowances: The response of prosocial health-care professionals. Journal of Public Economics, 190, 104248.
MAYNOU, L., HERNÁNDEZ-PIZARRO, H. M., I ERREA RODRÍGUEZ, M. (2021). The association of physical (in) activity with mental health. Differences between elder and younger populations: a systematic literature review. International journal of environmental research and public health, 18(9), 4771
BERTOLI, P., GREMBI, V., LLANEZA, C. I VALL, J. (2020) "The effect of budget cuts on C-section rates and birth outcomes: Evidence from Spain, Social Science & Medicine", 265, article 113419