Els dies 16 i 17 de novembre es va realitzar el TecnoChallenge, un cap de setmana dedicat a resoldre reptes reals de la Comunitat Emprenedora del TecnoCampus.

En la  desena edició, TecnoChallenge (que en edicions anteriors s'anomenava Weekend Challenge) es va fixar novament com a objectiu desenvolupar les competències emprenedores i intraprenedores dels estudiants, potenciar el vincle empresa-universitat i trobar solucions innovadores a tres reptes de la Universitat i el parc empresarial.

El repte proposat per l'startup White Jacket va consistir en el disseny d’una experiència de compra física o virtual inclusiva i de qualitat per a persones amb discapacitat visual greu. El repte plantejat per una altra empresa, Moodest, es va centrar en facilitar als equips de suport psicològic i terapèutic un seguiment eficaç dels seus pacients fora de consulta. Quant aI repte universitari, corresponent a Antena TrenLab, va estar enfocat en millorar l'experiència de viatge amb tren perquè fos més còmoda i personalitzada. 

TecnoChallenge va reunir uns 50 estudiants de grau i de màster dels quatre departaments del centre universitari TecnoCampus. El dissabte 9 de novembre es van conformar els 10 equips multidisciplinaris, els seus integrants es van conèixer per primera vegada i van poder triar junts el repte que desenvoluparien durant l'esdeveniment. El cap de setmana del 16 i 17 de novembre els equips van tornar a reunir-se i van treballar les seves solucions seguint la metodologia Design Thinking, per a presentar-les en acabar el diumenge amb un vídeo, un Google Sites i un pitch, davant els jurats de cada challenge.

Els equips guanyadors van ser: 

  • Repte White Jacket: equip White Cookies, integrat per Àngel Portell (Doble ADE i Màrqueting), Albert Rosich (Enginyeria Informàtica) y Glòria Serra (Doble Màrqueting i Comunitats Digitals).
  • Repte Moodest: equip Mindful Journey, format per Ingrid Hopland (Doble ADE i Màrqueting) i Víctor Tréboles (Enginyeria Informàtica). Repte Antena TrenLab: Equip Railventure, amb els seus integrants Arnau Vidal (Doble ADE i Màrqueting), Jasmin Rietz (Enginyeria Informàtica, Erasmus), Stela Tsarneva (Màster en Emprenedoria i Innovació) i Xavier Cabrera (Doble Màrqueting i Comunitats Digitals). 

Cada equip va guanyar 500 euros i la possibilitat d'implementar la seva solució al costat dels responsables dels reptes. A més, es van lliurar tres reconeixements, un per al "TecnoChallenger", atorgat a l'estudiant d’Enginyeria Informàtica Albert Rosich, i un altre per a la "TecnoChallenger", rebut per Judith López, alumna de la Doble ADE + Màrqueting.  El tercer reconeixement, "La Taula Verda", va ser per a l'equip Smart Sense, que va destacar pel seu compromís amb la sostenibilitat, i que estava format per Carolina Vargas (Màster Emprenedoria i Innovació), Ferran Quera (Grau en Mitjans Audiovisuals), Giuliana Arguelles (Enginyeria Informàtica) i Marta Ventura (Doble Màrqueting i Comunitats Digitals). 

Anahí Moyano, responsable d’Emprenedoria Universitària al TecnoCampus, va destacar l’excel·lència, el compromís i l'esperit emprenedor i de comunitat de l'alumnat que ha desenvolupat solucions innovadores de triple impacte (econòmic, social i ambiental). Albert Rosich, escollit TecnoChallenger i integrant de l'equip guanyador del repte White Jacket,  va comentar: “Aquesta edició hem tingut millors reptes, més nivell i tothom s’ha implicat al màxim”. 

Les jornades van ser dinamitzades per la docent i experta Ana Rodera, al costat de Narciso Ruiz i Josemi Heredia, d'Innovació Col·lectiva. S'hi van sumar, com a mentors, docents i alumni dels quatre departaments i personal de l'àrea de Transferència, Innovació i Empresa de TecnoCampus. 

L'esdeveniment va ser possible gràcies al suport de la Diputació de Barcelona i de l’Ajuntament de Mataró, i a la col·laboració de l’Institut Europeu d'Innovació i Tecnologia (EIT) Urban Mobility.

Galeria d'imatges

Anterior

Presentats els resultats finals del projecte 4D “digitalització de l’aprenentatge en entorns de pràctiques”